V pořadu K tabuli!, který odvysílala televize Prima v prosinci, podle Králové padl budovaný archetyp mocného muže, který všechno ví, je schopný manažer, ničím se nenechá vykolejit, vytáhne rukávy a dá se do práce. „Školáci ho vykolejili a měl obraz spíše nekompetentního člověka, který ještě k tomu útočí na děti,“ hodnotí politická konzultantka a zakladatelka Institutu politického marketingu. Andrej Babiš se vyhýbá předvolebním debatám i části médií včetně Aktuálně.cz. Pomůže mu tato strategie?
Králová upozorňuje, že si Babišův tým velmi pečlivě vybírá situace, kde si může expremiér dělat PR a nastavovat svoji agendu. Nečekali však, že se to ve zmiňovaném pořadu, kde děti Babiše zkoušely ze základních znalostí a on pohořel, může takhle vyostřit.
Andrej Babiš, Petr Pavel i Danuše Nerudová mají z hlediska marketingu velmi profesionálně řízenou kampaň. „Generál Pavel se s Nerudovou trochu pošťuchují, ale nemohou se proti sobě vymezovat, protože mají velmi silný překryv voličské základny, a mohli by si tak ‚vystřílet‘ voliče. A to samozřejmě nechtějí,“ doplňuje Králová.
Hlavní témata rozhovoru:
0:45 – 4:35 Babiš neposkytoval rozhovory a nezúčastnil se diskusí s dalšími kandidáty. Vytvořil tak „auru očekávání“? Nebylo pro něho chybou, že kývl na televizní pořad K tabuli!, kde obnažil neznalost základní látky?
4:35 – 7:50 Inspiroval se Babišův tým stylem kampaně Miloše Zemana?
7:50 – 10:40 Představuje pro Babiše riziko, že se vyhýbá debatám? Proč jeho voličům nevadí jeho kauzy?
10:40 – 13:15 Expremiér se chlubí svými vztahy se světovými politiky. Proč to na jeho voliče funguje, když na druhou stranu hraje českého důchodce, který rozumí problémům běžných lidí?
13:15 – 14:15 Je pro kandidáty nejlepší taktikou útočit na současnou vládu?
14:15 – 16:25 Jak kvalitní jsou kampaně dalších dvou favoritů – Danuše Nerudové a Petra Pavla?
16:25 – 18:20 Je dobře, že letošní kampaň není tak vyhrocená?